Dainuojamoji poezija

06/01/2013 13:30

Dainuojamoji poezija

 

Dainuojamoji poezija tai žanras, kuris sudomina vis daugiau žmonių, o ypač jaunimo. Tai netgi tampa būdas išsakyti tai ką autorius mano. Kaip žinia dainuojamosios poezijos žanras daugiau atsižvelgia į žodžius ir jų prasmę bei tai ką norėjo daina perteikti pats atlikėjas (dažniausiai tai būna pats dainos autorius).

 

Bardai

 

Turbūt jau nebekyla klausimas kas jie. Taip, tai ir yra šio žanro atstovai. Per pastarąjį penkiasdešimtmetį Lietuvoje jų atsirado tikrai nemažai. Visų laikų bardų bardu galime vadinti mus jau palikusį maestro Vytautą Kernagį. Jis buvo dainuojamosios poezijos pradžių pradžia Lietuvoje. Būtent jis šį žanrą pakėlė į kitą lygmenį. Jo pėdomis sekė ir Alfredas Kukaitis, Gediminas Storpirštis, Kostas Smoriginas, Olegas Ditkovskis, Povilas Girdenis, Jonas Baltokas, Saulius Mykolaitis, Keistuolių teatras ir kiti.

Šiandien yra daug puikių dainuojamosios poezijos atstovų: Domantas Razauskas, Ovidijus Jucys, Alina Orlova, Giedrius Arbačiauskas, Romas Lileikis, Vytautas V. Landsbergis, Andrius Kulikauskas, Andrius Kaniava, Ieva Narkutė, Alina Orlova, Eglė Sirvydytė ir daugelis kitų.

Dainuojamoji poezija tampa jaunimo išsisakymo būdu, čia yra viskas: pyktis, džiaugsmas, panieka, liudesys, ironija...

 

Dainuojamosios poezijos festivalis "Tai - aš"

 

Norėčiau apžvelgti šių metų spalio 15-21 d. vykusį dainuojamosios poezijos festivalį "Tai - aš". Šiais metais įvyko jau 10, jubiliejinis festivalis, ir norėčiau pabrėžti jis tikrai buvo išskirtinis. Visą savaitę vyko daug koncetų, pasirodė daugybė žinomų Lietuvos dainininkų, ir daug svečių iš Brazilijos, Rusijos, Latvijos, Švedijos, Baltarusijos, Airijos, Italijos, Ispanijos, Danijos ir Prancūzijos.

Dainuojamoji poezija tai tikrai idomus žanras. Apie ją galite skaityti plačiau dpoezija.lt bei bardai.lt. Apie patį festivalį: https://www.bardai.lt/node/202

Šiemet aš pats įsitraukiau į šį festivalį. Dalyvavau "naktinėjimuose", kurie vyko naktį iš spalio 19 į 20-ąją. Kaip man sekėsi galite pažiūrėti mano pasirodymus ir nuspręsti. Pats esu patenkintas, kad Lietuvoje yra tokie festivaliai. Pats esu sukūręs nemažai dainų ir suprantu, kaip svarbu būti išgirstam bei išklausytam, o juolab priversti save parodyti savo kūrybą kitiems ir ja dalintis.

 

Festivalyje atliktos mano autorinės dainos:

 

"Ten kur visatos širdis"

 

"Gėlė"

"Laimės žiburys"